۹ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۲

رئیس سرویس خبری یاندکس در صفحه فیس بوکش به کناره‌گیری خود اشاره کرد؛ استعفایی که به دلیل اجرای قانون «جمع کننده های اخبار اینترنتی» می باشد که چندی پیش توسط رئیس جمهور روسیه به امضا رسیده بود.

"تاتیانا عیسی یوا" رئیس سرویس خبری یاندکس در صفحه فیس بوکش نوشت که به خاطر قانون «جمع کننده­های اخبار اینترنتی» از سمت خود کناره­گیری می­کند. وی خبر استعای خود را به خاطر اجرای قانون جدید و تغییرات پیوسته در وضعیت کار خبری در صفحه فیس­بوک منتشر کرد.

گفتنی است که قانون معادل سازی سرویس­های جمع کننده خبری اینترنتی بزرگ با رسانه­ها توسط رئیس جمهور روسیه در ۲۳ ژوئن سال جاری به امضا رسیده است و از اول ژانویه ۲۰۱۷ به اجرا درخواهد آمد. مطالبات نسبت به صاحبان این سرویس­ها در این سند به قرار زیر هستند:

"استفاده از این سرویس­ها برای افشای شواهد محرمانه، پخش فراخوان­ها به ترور یا توجیه تروریسم بطور عامه ممنوع است و صاحبان سرویس­ها باید صحت شواهد مهم را قبل از پخش بررسی کرده و براساس نکات سازمان نظارت بر فناوری­های ارتباطات، فورا پخش آنها را متوقف کنند. براساس این قانون صاحب سرویس جمع کننده خبر موظف است که جلوی استفاده از سرویس جهت پخش اخبار با هدف بی اعتبار سازی اشخاص براساس نژاد، جنس، سن یا ملیت و همچنین درارتباط با عقاید سیاسی را بگیرد."

شرکت یاندس قبلا گفته بود که احتمال اعمال تغییرات در سایت وجود دارد. به گفته مسئولین موتور سرچ یاندکس سرویس­های مذکور می­توانند صدها هزار خبر را در روز کنترل کنند. علاوه بر این، ثبت رسانه یا عدم ثبت رسانه­ پخش کننده خبر تاثیری بر فوریت خبر، اطلاع رسانی و نقل قول از منابع خبری معتبر نمی­گذارد و این موارد به صورت خودکار توسط سیستم جمع­آوری خبر انجام می­گیرد.

 

منبع: خبرگزاری تاس

http://tass.ru/ekonomika/۳۴۸۴۹۹۶

کد خبر 2261

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =